سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
کد خبر: 927058
۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۸
نشست «شبکه نوآوری های فقهی صراط با موضوع مجلل سازی مشاهد مشرفه

حوزه/ اولین نشست علمی شبکه نوآوری های فقهی صراط با موضوع «مجلل سازی مشاهد مشرفه» در مدرسه علمیه امام کاظم علیه السلام و با حضور جمعی از فضلا و اساتید حوزه علمیه قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه اولین نشست علمی شبکه نوآوری های فقهی صراط با موضوع مجلل سازی مشاهد مشرفه در مدرسه علمیه امام کاظم علیه السلام و با حضور جمعی از فضلا و اساتید حوزه علمیه قم برگزار شد.
بر اساس این گزارش: در این نشست حجت الاسلام عظیما نظریه پرداز این نشست، ادله منع از مجلل سازی مشاهد مشرفه و اعتاب مقدسه را در دو مقام  طلاکاری و  استفاده از سایر تزیینات لوکس و مجلل را مطرح نمود و در ادامه به ادله رجحان و مقتضای تعارض ادله و صحت یا بطلان نذر و قسم در این امر پرداخت.

بعد از ارائه وی، دو ناقد جلسه حجج الاسلام یاسر امینیان و احمدرضا امینی و همچنین برخی از حضار نشست، مطالبی را در مقام نقد و بررسی مطرح نمودند.

پس از دفاع ارائه کننده، حجت الاسلام والمسلمین حسین بستان از اساتید حوزه علمیه قم به داوری و جمع بندی مطالب این نشست پرداخت.

خاطرنشان می شود: شبکه نوآوری های فقهی صراط، با هدف تکمیل چرخه تولید و عرضه علم در متن حوزه علمیه قم آغاز به کار کرد و ایجاد بستری برای طرح و نقد و بررسی نوآوری‌های فقهی و پیرافقهی؛ کاهش تضییقات شکلی مجلات علمی برای انتشار آثار علمی؛شبکه‌سازی از فضلای جوان متن حوزه برای طرح و پیشبرد پروژه‌های علمی و در اختیار قراردادن حداکثر مخاطب تخصصی از اهداف این طرح است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • شاید یه دوست IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
    1 0
    این که عده ای در یک مکان مجلل جمع بشوند و درباره «مجلل سازی مشاهد مشرفه» صحبت کنند، خودش می تونه موضوع بحث باشه